Mikä on Inkeroisten-Anjalan Eläkkeensaajat ry.

Yhdistyksen historiaa

Inkeroisten-Anjalan Eläkkeensaajat ry. perustettiin 12.4.1962 ja se toimi  pääosin Sippolan ja Anjalan kuntien alueella. Yhdistys kantoi nimeä Sippolan- Anjalan Kansaneläkkeensaajien Yhdistys aina 18.2.1970 asti , jolloin Myllykoskelaiset  eläkkeensaajat  perustivat  oman yhdistyksen ja näin yhdistys rekisteröi nykyisen nimensä Inkeroisten-Anjalan Eläkkeensaajat ry.

Toimintaa ja tavoitteita

Yhdistys toimii  valtakunnallisen Eläkkeensaajien Keskusliitto ry:n (EKL) jäsenenä ja  yhtenä EKL:n Kymen Piirin 19 jäsenyhdistyksestä. Yhdistyksen jäsenmäärä on vuosien varrella vaihdellut 200 jäsenen  molemmin puolin ja ovat pääosin  Inkeroisten ja Anjalan taajamien alueelta.
EKL tarjoaa paikallisyhdistyksen kautta jäsenilleen useita rahanarvoisia etuja mm. Eläkkeensaaja- lehden (6 numeroa vuodessa), edullisia virkistyslomia Rajaniemen lomakeskuksessa vaikka täyshoidolla, alennuksia Tallink-Siljan laivamatkoihin sekä Matkapoikien  palveluihin ja ennen kaikkea mukavaa ja virkistävää yhdessäoloa ja juttuseuraa.
Yhdistyksen jäseneksi voi liittyä niin työssä oleva , eläkeikää lähestyvä kuin jo eläkkeellä oleva. Meillä ei ikää katsota.
Tällä hetkellä yhdistys perii jäseniltään  erittäin kohtuullisen 15€ hintaisen jäsenmaksun. Toki yhdistys ottaa mieluusti niin kannatusjäseniä kuin avustuksiakin toiminnan rahoittamiseksi.

Tervetuloa joukkoon!